Blog

Een blog is een logboek van informatie die je wil meedelen aan je publiek, de bezoekers van je website.

Een weblog is een prachtig podium om je ideeën met de wereld te delen en is tegenwoordig echt een must om je website actueel te houden en om meer bezoekers te trekken. Het schrijven van een blog heeft vele voordelen. Een nieuw bericht op een blog kan worden gedeeld als link op sociale media, zoals Facebook en/of Twitter. Een blog en social media versterken elkaar hiermee uitstekend. Bezoekers worden in staat gesteld een reactie of opmerking achter te laten en er kunnen vragen worden gesteld waardoor er een grotere interactie ontstaat. Lezers hebben het idee dat ze gehoord worden en dat je als bedrijf de mening van de klant waardeert. Op deze manier bouw je aan het vertrouwen in je bedrijf! Uiteraard is het ook mogelijk om blogs te plaatsen zonder de mogelijkheid om te reageren en deze bijvoorbeeld alleen bij social media zoals Facebook te houden.

Met een nieuw product of idee, is het mogelijk dit te melden als artikel in een nieuwsbrief en verder uit te lichten via een blog en daarmee uitgebreider actueel onder de aandacht brengen. Via blogs kun je ook aanbiedingen doen. Bijvoorbeeld een kortingsbon of coupon, een gratis product als ze zich inschrijven voor je nieuwsbrief. En je lezers missen niets als je de blogs in je nieuwsbrief vermeld en andersom.

Een blog kan per week, per maand of kwartaal waar er gekeken wordt welk onderwerp, bijvoorbeeld op basis van de actualiteit of een artikel uit de nieuwsbrief, een workshop en/of evenement, wordt uitgelicht. Voor het schrijven van het artikel wordt er eventueel research gedaan door mij en kunnen er ook foto’s worden gemaakt die erbij worden geplaatst voor extra visualisatie. Een aangeleverde blog kan door de webhoster op de website worden geplaatst indien de website is uitbesteed.

En waar gaat een blog dan over? Dat kan uiteraard per bedrijf verschillend zijn. Lever je diensten dan kan je een blog over een voorbeeld uit de praktijk laten gaan maar ook een dienst uitleggen, tips en adviezen geven zodat de lezer nieuwsgierig wordt naar meer van jouw diensten. Verkoop je producten dan is het leuk om een product uit te lichten, er meer over te vertellen zoals de voordelen en extra tips of mogelijkheden. Maar ook een beurs, evenement, of workshop kunnen in een blog worden beschreven waar duidelijk uit blijkt dat wat jouw passie en gedrevenheid is in wat jij onderneemt en juist jouw onderneming anders maakt. Dat je lezers, bezoekers maar vooral ook potentiële klanten niet alleen enthousiast maakt maar ook bindt aan jou door die gemeenschappelijke deler.

Bloggen helpt je tevens om een mooi plekje in Google te veroveren. Het betekent extra beweging op jouw website en websites die continue in beweging zijn vindt Google prettiger om eerder met zoekwoorden gevonden te worden!

 

I logowriteup_600x166 your business!